Wat een morgen

Deze morgen liep alles een beetje in het honderd op de stageplaats. Niemand wist eigenlijk goed hoe of wat.

Omdat we daar maar gewoon zaten thee te drinken, heb ik voorgesteld om naar de lokale bib te gaan. Maar het was nog niet zo eenvoudig om service users mee te krijgen. ieder heeft zo zijn activiteit. Maar uiteindelijk dan toch iemand gevonden die half en half vrij was en die ik moogt meenemen. (Ze bleek uiteindelijk ook in een activiteit te zitten, maar het was ok om later te komen). In de bib ben ik dan maar met haar wat gaan lezen in een boek. Dit bleek nog niet zo slecht idee, want ze kon de hulp bij het lezen goed gebruiken. Volgende week kunnen we misschien een boek uitlenen en in het centrum zelf wat lezen. (er is misschien wat meer ruimte voor dat). We zullen zien.

De middagactiviteit was zwemmen, maar de persoon die normaal meegaat, kon niet mee wegens papierwerk. Dus moest ik, samen met de deelnemers naar het zwembad. Maar met de taxi liep het helemaal verkeerd af, de verkeerde service gebruiker ging mee en ik stond daar. Ik was de supervisor op dat moment, terwijl de taxi mij gewoon liet staan.  Ik wist helemaal niet meer wat ik moest doen. Na heel wat heen en weer gebel met het taxibedrijf, bleek de chauffeur de deelnemers gedropt te hebben in het zwembad. Degene die niet mee moogt, hebben ze uiteindelijk na een half uur teruggebracht. Deze taxi verdween. Ik moest dan wachten op een andere taxi om ook in het zwembad te geraken. Het was toch een opluchting toen ik zag dat alles in orde was en iedereen zonder problemen in het zwembad was. Na de les, heb ik hen heelhuids teruggebracht.

De staff begreep wat er gebeurd was. Ik heb mezelf niets te verwijten omdat ik de student ben. Maar dit zal nog lang in mijn hoofd blijven. Ik moet het dan ook zien als een learning chance. Dit zal zeker niet opnieuw gebeuren.

Leave a Reply

